Ontmoet Yvon, Internal Sales bij BigBrands

31 mei 2023

Het team van BigBrands heeft het geluk dat het steeds weer mag uitbreiden met liefhebbers van design. Dit keer maken we kennis met Yvon, internal sales medewerker bij BigBrands. Wie is Yvon, welke ervaring brengt ze mee en waar krijgt ze energie van? Lees mee!

Hoe ben je bij BigBrands terecht gekomen?

Ik was al een aantal jaar werkzaam in de meubelbranche waar ik me richtte op de B2C-markt. In deze jaren heb ik gewerkt bij verschillende zaken waar ik interieuradvies gaf aan particulieren. Dat is divers werk waarin je te maken krijgt met veel verschillende soorten mensen en hulpvragen. Toch wilde ik mezelf graag verder ontwikkelen in de wereld van design en interieur. Projectinrichting leek me hierin een mooie, volgende stap in mijn carrière. Mede vanwege het uitdagende, commerciële en toch creatieve karakter van projectinrichting. Ik volgde BigBrands al een tijdje op sociale media en was altijd geïnspireerd en enthousiast over de gave projecten die ik voorbij zag komen. Toen ik de vacature zag, dacht ik waarom niet en hier ben ik!

Je bent ook ondernemer, vertel…

Naast mijn werkzaamheden bij BigBrands, werk ik nog één dag per week extra voor mezelf waarbij ik volledig in verbinding sta met mijn creatieve kant. Ik geef interieuradvies aan particulieren over bijvoorbeeld de aanpak van een nieuwbouwhuis, het ondersteunen bij de aanschaf van meubels of kleuradvies. Dit doe ik nu ruim twee jaar met veel plezier.

Wat is het grootste verschil tussen de particuliere markt en projectinrichting volgens jou?

Het voornaamste uitgangspunt voor particulieren is het uiterlijk van een item of interieur. Men wil graag een adembenemend eindresultaat en het functionele aspect weegt hier vaak minder zwaar, doordat je minder rekening hoeft te houden met protocollen, levertijden, zithoogtes, brandveiligheid en levensduur van producten. In projectinrichting, in bijvoorbeeld de horeca, dienen de producten aan verschillende eisen te voldoen. Hierdoor moet je ook alternatieven kunnen aanbieden. Uitgebreide product- en collectiekennis is dus essentieel. Dit is een ontwikkelpunt voor mij. BigBrands werkt met ruim 400 merken samen. Het liefst ken ik natuurlijk alle 400 merken, zodat ik uitgebreide offertes kan opstellen. 400 merken kennen is wellicht wat ambitieus, maar wie weet 😉

Wat geeft jou energie?

Ik houd ervan om mensen te helpen en mijn steentje bij te dragen aan het grotere geheel. In mijn functie vind ik het fijn als ik goede offertes kan toesturen en hier vervolgens mee aan de slag mag gaan. Tevreden klanten zijn fijn en geven energie. Verder begin ik mijn dag altijd met een uurtje crossfit voor werk. Dit zorgt ervoor dat ik fris en vol energie aan de werkdag kan beginnen. ’s Avonds ontspan ik juist door te koken, op de bank te chillen of nog wat te werken voor mijn onderneming.

Lees meer blogs